Mobilne jak mamy

Dla wielu kobiet, które zostały matkami, smartfony to podstawowe narzędzie komunikacji ze światem zewnętrznym. Poświęcając całą swoją uwagę opiece nad dzieckiem, kobiety coraz częściej decydują się na zakupy w mobile, oszczędzając w ten sposób czas i pieniądze. Nie dziwi więc, że sprzedawcy uważnie obserwują zachowania zakupowe młodych mam, dostosowując do nich swoją ofertę.

Podstawowym powodem, dla którego mamy decydują się na mobilne zakupy, jest brak czasu. Zwłaszcza w przypadku opieki nad małym dzieckiem wyprawa do centrum handlowego to nie lada wyzwanie logistyczne. Kolejną przyczyną jest rosnąca popularność w tej grupie urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów, które łatwiej obsłużyć karmiąc czy usypiając malucha. Trzeci powód to względy finansowe, kluczowe dla młodych rodziców, którym wraz z pojawieniem się dziecka na świecie gwałtownie przybywa wydatków. Kupując w sieci znacznie łatwiej jest natrafić na promocję lub porównać cenę danego produktu w kilku sklepach. W badaniu przeprowadzonym w tym roku, przez Experian Marketing Services, 44,5% matek stwierdziło, że odkąd posiadają dzieci, zdecydowanie częściej decydują się na mobilne i e-zakupy, jako główny powód podając oszczędność czasu.



Zanim kupią, chcą porównać
Rosnąca obecność mam w sieci, przede wszystkim dzięki wykorzystaniu smartfonów i tabletów, nie może pozostać bez wpływu na ich decyzje zakupowe. Wyniki badania pokazują, że osiem na dziesięć kobiet posiadających dzieci stwierdziło, że internet zmienił ich sposób uzyskiwania informacji o produktach i usługach. Jednocześnie 55% mam przyznało, że opinie w sieci miały wpływ na zmianę ich decyzji o zakupie danego towaru. Wśród przyczyn takiego stanu rzeczy, poza wspomnianą już chęcią zaoszczędzenia czasu i pieniędzy, warto podkreślić także rekomendacje. Kobiety z małymi dziećmi, dużo częściej niż inne, zaglądają na fora, wymieniając się opiniami na temat konkretnych produktów czy usług. Planując działania marketingowe skierowane do młodych mam, warto więc wykorzystać internet, szczególny nacisk kładąc na kanał mobilny.

Lubią to
Jak pokazują badania, kobiety posiadające dzieci coraz częściej odchodzą od zakupów tradycyjnych na rzecz m-commerce. Ważne więc, aby w skuteczny sposób kierować do nich przekazy reklamowe, jednocześnie maksymalnie ułatwiając im obsługę sklepu z poziomu urządzeń mobilnych.
Trwa ładowanie komentarzy...